Zeszyty naukowe
Autor: Bogdan Gregor, Anita Usielska 303
Strony: 303-314
pdf pełen tekst

Streszczenie

Celem artykułu jest prezentacja wyników badania empirycznego prowadzonego w ramach projektu badawczego pt. „Koncepcja marketingu wewnętrznego w kształtowaniu wartości usługi edukacyjnej i jej konkurencyjności na rynku”. Rozważania zawarte w opracowaniu ujęto w dwóch częściach. Pierwsza część dotyczy rynku usług edukacyjnych i jego odrębności. Druga część natomiast jest prezentacją wyników badania nad składnikami wartości usługi edukacyjnej w opinii uczniów szkół prowadzonych przez Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi oraz czynników decydujących o atrakcyjności szkoły jako miejsca pracy w opinii nauczycieli.

Słowa kluczowe:
marketing wewnętrzny, rynek usług edukacyjnych, wartość usługi edukacyjnej.

INTERNAL CUSTOMER IN PROCESS OF CREATING EDUCATIONAL SERVICE’S VALUE – RESULT OF RESEARCH


Summary

This article aims to present the results of empirical research conducted within the research project “Concept of internal marketing in the development of an educational service and its competitiveness in the market”.
Deliberations included in this paper were divided in two parts. The first part concerns about the educational services market and his distinctiveness. The second part is presents the results of research on the components of an educational service in the opinion of students and factors that determine the attractiveness of the school as a workplace, in the opinion of teachers.

Keywords: internal marketing, educational service market, value educational service.