Zeszyty naukowe
Autor: Anna Buczkowska, Anna Zbaraszewska 9
Strony: 9–20
DOI: 10.18276/frfu.2016.2.80/1-02
pdfpełen tekst

Streszczenie
Cel – celem artykułu jest przedstawienie istoty sponsoringu, wskazanie sposobu ujmowania operacji dotyczących sponsoringu w księgach rachunkowych stron umowy sponsoringowej.
Metodologia badania – w opracowaniu wykorzystano metodę analizy źródeł i dokumentów.
Wynik – w opracowaniu wykazano, że od rodzaju umowy sponsoringowej uzależniony jest sposób ewidencji operacji w księgach rachunkowych sponsora i sponsorowanego.
Oryginalność/wartość – przedstawione w niniejszym artykule treści stanowią syntetyczny opis istoty i zakresu sponsoringu oraz sposobu ujęcia operacji gospodarczych związanych ze sponsoringiem w księgach rachunko-
wych stron umowy sponsoringowej.
Słowa kluczowe: sponsoring, jednostka gospodarcza, umowa sponsoringowa

SPONSORING IN THE ACCOUNTING ENTITY

Abstract
Purpose – the purpose of this article is to present the essence of sponsorship, indicate the method of accounting operations for sponsorship in the books pages sponsorship agreement.
Design/methodology/approach – the study used method for the analysis of sources and documents.
Findings – the study demonstrated that the type of sponsorship agreement depends on the method of documenting transactions in the accounts of the sponsor and the sponsored.
Originality/value – the content in this article are the concise description of the nature and scope of the sponsorship and the method of approach to business transactions related to sponsorship in the books pages sponsorship agreement.
Keywords: sponsorship, an economic entity, the sponsorship agreement