Zeszyty naukowe
Autor: Paweł Cegliński 23
Strony: 23-32
DOI: 10.18276/sip.2015.40/2-02
pdfpełen tekst

Streszczenie
W niniejszym artykule podjęto próbę syntetycznego przedstawienia problematyki uwzględniania kwestii zrównoważonego rozwoju w strategiach przedsiębiorstw. Zastosowano metody zbierania danych ze źródeł wtórnych, w szczególności metodę studiowania polskiej i zagranicznej literatury przedmiotu. Skupiono się na przesłankach wdrażania zrównoważonego rozwoju do strategii oraz wynikających z tego skutkach. Zwrócono szczególną uwagę na aspekty renomy i wartości firmy oraz tendencje wynikające ze wzrostu świadomości społecznej. Wywody teoretyczne uzupełniono przykładami empirycznymi.
Słowa kluczowe: zrównoważony rozwój, strategia biznesowa, planowanie strategiczne

SUSTAINABILITY IN BUSINESS STRATEGIES

Abstract
The paper constitutes an attempt to describe concisely issues concerning including sustainability in a business strategy. The study is focused on motives for this aspect and indicates its effects. The research is supported by the analysis of a domestic and foreign literature. There are also some empirical examples involved.
Keywords: sustainability, business strategy, strategic planning
JEL codes: M10, M14